SEO fogalomtár, a keresőoptimalizálás fogalmaihoz
Az alábbi gyűjteményben/szótárban azokat a fogalmakat állítottuk össze, amelyek leginkább szóba jöhetnek a keresőoptimalizálás (SEO) és a keresőmarketing (SEM), valamint a közösségi média optimalizálása (SMO) kapcsán.
301-es átirányítás (301 Redirection)
Végleges átirányítás. A 301-es állapotkód arra utal, hogy a kért oldal véglegesen egy új helyre került.
302-es átirányítás (302 Redirection)
Ideiglenes átirányítás. A 302-es állapotkód arra utal, hogy a kért oldal ideiglenesen egy új helyre került.
404-es hibakód (404 Not found)
A kért oldal nem található. 404-es hibakód jelenik meg azoknál az url címeknél (hivatkozásoknál), amelyeket a keresőrobot megpróbált feltérképezni, de problémába ütközött, illetve akkor is, ha a látogatók olyan url-t nyitnak meg, amelyek korábban törlésre vagy a weboldalról véglegesen vagy ideiglenesen eltüntetésre kerültek (nem lett törölve, csak az url tartalma nem látható a weboldalon).
410-es hibakód (410 Gone)
Törölt oldal esetén jelenik meg, amely hasonló a 404-es hibakódhoz, de azzal a különbséggel, hogy ez végleges eltávolítást jelent, tehát nem is várható az oldal újbóli működése.
A/B tesztelés (Split testing)
Az A/B tesztelés vagy más néven Split testing egy kísérlet, ami alapján eldönthető, hogy a két eltérő kialakítású érkező oldal (landing page) közül melyik a hatékonyabb.
Abszólut link (Absolute link)
Az a link, amely a hivatkozandó oldal teljes URL-jét feltünteti a http előtaggal együtt.