Onlinemarketing101 Keresőoptimalizálás Budpest, keresőoptimalizálás fogalmak, webáruház készítés
Onlinemarketing101 Keresőoptimalizálás Budpest keresőoptimalizálás fogalmak Keresooptimalizalasbudapest keresőoptimalizálás eblog Keresőoptimalizálás 2019 zugló keresőoptimalizálás lépésről lépésre árak keresőoptimalizálás kereső optimalizálás webáruház készítés Onlinemarketing101 Keresőoptimalizálás Budpest, keresőoptimalizálás fogalmak, webáruház készítés
Seo ismeretek:
A helyes do-follow, no-follow backlink arány a keresőoptimalizálásban
Ha Ön is keresőoptimalizálás tevékenységet folytat, vagy csak tervezi ezzel foglalkozni, akkor a link building ( SEO offsite ) a mindennapjai része már most, vagy az lesz a későbbiekben, hiszen a linképítés a SEO optimalizálás szerves része, és még mindig beletartozik a Google Top 3 SEO Ranking faktorba.
Kétféle link létezik, amelyeket ismernie kell: a Do-follow, és a No-follow hivatkozások.
A "do-follow" link azt közli a keresőmotor számára, hogy ez a backlink jó, és nincs ellenére, ha ezek a linkek segítenek a magasabb keresőoptimalizálás rangsorolás ( SERPs ranking ) elérésében.
A "no-follow" vagyis " nem követhető " backlink közli a keresőmotorral, hogy ezt a linket ne kövesse, vagy ez egy fizetett link, illetve ez a backlink nem segíti elő a weboldal magasabb SEO rangsorolását.
Általában, ha például " affiliate linkeket " vagy fizetős linkeket használ, akkor " no-follow-t " tanácsolt használni, ennek eredményeképpen így a Google sem úgy veszi, mintha manipulálni próbálná a weboldala jobb besorolását a Google találati listáján.
Ha pedig fizetős linkeket alkalmaz, és " do-follow-t " használ, akkor ez a technika várhatólag manipulatív lesz a Google keresőmotor szerint, ami végül büntetéshez vezethet !
Olyan esetben, amikor weblapján " user generated content " vagyis a felhasználó által generált tartalom van - ilyen lehet a GYIK-ben, az üzenőfalon, illetve a blog megjegyzésekben - ezeket minden esetben no-follow-val lássa el.
Abban az esetben, amikor egy forrásra hivatkozik, még akkor is, ha az egy konkurens, akkor do-follow kell. Bár sok SEO szakértőnek más a véleménye a pontos aránnyal kapcsolatban, - valahogy mégis megtalálva az arany középutat - a backlink arány kb. igy nézzen ki:
do-follow link (60%-ban),
no-follow link (40%-ban).
Még valami nagyon fontos a végére !
A Google algoritmusai nagyon figyelik a link kihelyezések gyakoriságát. Ne építsünk linkeket túl agresszívan, mert ez kárt okozhat - főleg egy új weboldal esetében. Ha lassan építünk linkekeket, odafigyelve a megfelelő dofollow - nofollow arányra, akkor elkerülhetjük a büntetést.
Remélem ezzel a rövid írással segítettem tisztázni a két fajta linktípus közötti különbséget !