Keresőoptimalizálás Árak, Csomagok BP

keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás árak: a rendszeres költségek

2020. október 01. 17:30 - SEOattila

Keresőoptimalizálás árak: a rendszeres költségek

Keresőoptimalizálás árak: mennyibe kerül a SEO?

Hogyan alakulnak mostanában a keresőoptimalizálás árak? Mennyibe kerül a SEO, ha valóban hatékony és ütős eredményeket szeretnél elérni a Google-ben?

Négy dolgot hadd tegyek tisztába az elején, mielőtt megnéznénk a keresőoptimalizálás vagy SEO árakat, hogy te is tudd, mire számíthatsz – részletesen ezekről lejjebb a cikkben olvashatsz:

  1. A keresőoptimalizálásnak van egy kezdeti költsége, amit tulajdonképpen egyszer kell kifizetni.
  2. A keresőoptimalizálásnak ezután van egy rendszeres költsége, még akkor is, ha nem fizetsz érte semmit (a cikkből ígérem érthető lesz!)
  3. A keresőoptimalizálás ára nagy mértékben függ attól, hogy mekkora részt csinálsz te belőle (vagy tartod házon belül), illetve mennyit adsz belőle ki.
  4. Nagyon fontos: vállalkozói szemmel a keresőoptimalizálás ára témájában nem hagyhatjuk ki annak az árát, költségét, pontosabban veszteségét, ha nem csinálod, nem foglalkozol vele, vagy nem megfelelő adatokra támaszkodva csinálod, így nem hozol ki belőle mindent, amit csak lehetne!

 

Vagyis, ahogy az is nagyon sok mindentől függ, hogy mennyibe kerül például egy autó, így a keresőoptimalizálás esetében sem lehet egy árlistát csinálni, mert rengeteg tényező befolyásolhatja. De ha tisztában vagy a feladatokkal, a lehetőségekkel, akkor nagy vonalakban tisztában lehetsz vele, hogy mennyi pénzt kell erre a feladatra szánnod.


A keresőoptimalizálás ára általánosan annyira határozható meg, mint pl. az “autó ára”

Nézzük akkor sorban, hogy mi befolyásolja a keresőoptimalizálás árakat, és ami talán még fontosabb: mennyibe kerül a SEO?

Keresőoptimalizálás árak: a kezdeti költségek

A keresőoptimalizálás esetében különösen igaz az, amit általában marketingesek mondani szoktak ha nem jönnek az eredmények (bár tegyük hozzá, ez gyakran csak egy csali szöveg, amivel a saját eredménytelenségüket igazolják), hogy ez egy befektetés. Vagyis igenis hogy van az elején egy nagyobb összeg, amit valamilyen formában bele kell tenni, és amiből csak lassan, nagyon lassan látsz a legjobb esetben is eredményt.

SEO befektetés - megtérülés grafikon

SEO befektetés és megtérülés grafikonja

Ez a fajta kezdeti költség sok formában jelentkezhet, de vállalkozóként még akkor is számolnod kell vele, ha nem adsz ki érte pénzt.

Keresőoptimalizálás kezdeti árak: A tudás ára

Amit leginkább tudok neked javasolni, hogy tanuld meg a keresőoptimalizálást. Nem azért, mert én ezzel foglalkozom – az oktatással – hanem mert nem véletlenül foglalkozom ezzel. Így tudok neked is a legtöbbet segíteni, és az a tapasztalatom, hogy (sajnos) az egyetlen módja, hogy ne tudjanak átverni a keresőoptimalizálás területén, ha pontosan tudod, hogy mi működik és miért.

A keresőoptimalizálás egy nagyon furcsa terület, rengeteget lehet róla hallani, rengeteg, egymásnak ellentmondó információval lehet találkozni. Ugyanakkor az online marketing tevékenységed egyik biztos alappillére lehet, ezért nem engedheted meg magadnak, hogy ne legyél pontosan tisztában a lehetőségeiddel. Ehhez pedig, még akkor is ha később kiadod a SEO-t, tudnod kell, hogy pontosan mi működik és miért.

Nálam a komplett, 4 napos seo ára 130.000 Ft, nagyjából és minimum ezzel az árral számolj, bármilyen formában szeretnéd a SEO tudást beszerezni, természetesen komoly szinten. Én itt most arról beszélek, hogy olyan tudáshoz juss, hogy alkalmazása esetén képes legyél bármilyen honlapot, bármilyen témában a keresőben felhozni. Ez pedig nem adható át fél napban, nem tudod ennél olcsóbban megúszni.

 

Számolj még az ehhez szükséges idővel is. Ahhoz, hogy kikísérletezd, megértsd, hogy mi az ami valójában működik, a tapasztalatok szerint már indulásnál is legalább fél év szükséges, és ezalatt a fél év alatt foglalkozni is kell vele. Rendszeresen, és a te vállalkozói szemszögedből.

Ezt a tudást még akkor is javaslom, hogy szerezd meg, ha amúgy amellett döntesz, hogy kiadod a SEO feladatokat. Ahogy a jó kapitány pontosan ismeri a hajó minden egyes feladatkörét – és ami azt illeti, talán még jobban el is tudná látni, mint a matrózok – ugyanúgy kötelességed vállalkozóként ismerned azokat a területeket, amik hozzájárulnak a nyereséges működéshez. És ez az egyetlen módja, hogy ne tudjanak mások az orrodnál fogva vezetni!


Egy jó kapitány minden feladatkört ismer

Keresőoptimalizálás kezdeti árak: az indulás

Bármilyen honlapot csinálsz, vagy akár egy már meglévő honlapot szeretnél SEO szempontjából rendbe tenni, ha még sosem foglalkoztál vele, biztos hogy először lesz vele egy nagyobb adag feladatod, munkád. Ez egyrészt egy keresőoptimalizálási elemzést jelent – amit vagy szakember tud neked megcsinálni, vagy ha elég képzett vagy a témában akkor te magad – másrészt a honlapon SEO szempontból végrehajtott változtatásokat (akár fejlesztés alatt).

Felejtsd el az úgynevezett keresőoptimalizált honlapkészítést! Ez egy nagy rizsa – a honlapkészítők nagy többsége a tapasztalatom szerint nemhogy egyáltalán nem ért a keresőoptimalizáláshoz, gyakran még kifejezetten a sikered ellen dolgoznak, tudatlanságból. A keresőoptimalizált honlapkészítés pl. a legtöbb esetben olyan, csak szöveg szintjén értékes dolgokat jelent, mint a kulcsavak beállítása, ami ennek a cikknek az írásakor már legalább 6 éve fölösleges!

Ahogy a kőműves sem fog neked sikeres reklámkampányt összeállítani, a honlapkészítőnek sem az az elsődleges feladata, hogy a keresőoptimalizáláshoz értsen. Sőt, ez nem is egy “kőműves” jellegű munka igazából. Vagyis nem azon múlik a honlapod “keresőoptimalizáltsága”, hogy ki milyen kódot írt bele, hanem hogy mi a tartalom, és hogyan lett megszervezve.

Ez pedig a tapasztalatok szerint úgy kivitelezhető, hogy a seo szakember által (lásd följebb) összeállított, valóban hatékony, és az eredményekre koncentráló feladatlistát a honlap fejlesztője megvalósítja.

Egy seo elemzés ára nálunk 157.000 Ft, az én tapasztalatom szerint ennél kevesebbért nem kapsz valóban hatékony megoldást. Ezt természetesen megúszhatod, ha megtanultad a keresőoptimalizálást, és te magad össze tudod írni a teendőket. Ám ilyenkor is a legtöbb esetben segít – de a hatékonyságot mindenképpen javítja – egy amire indulásnál 50.000 Ft és 100.000 Ft közötti összeget szánj. Egy nagyobb projekt esetében akár milliós költségekkel is számolhatsz csak az indulásnál, bár tudom, hogy az olvasóim többsége nem ebbe a kategóriába esik, ezért ezt nem is részletezem.

A honlapon végzett változtatások ára, ami a SEO-hoz kapcsolódó fejlesztői díjakat illeti, kezdetben nagyon sok mindentől függ. Ez lehet akár “ingyen” is – ha megfelelő honlapmotort használ a fejlesztő, ha időben elkezdesz a SEO-n dolgozni, akkor ugyanis ez nem feltétlenül jelent plusz költséget. Egy már meglévő honlap esetében a tapasztalatok szerint 20.000-200.000 Forint szokott lenni ennek az ára, de ez egy nagyon elnagyolt összeg, sok mindentől függ, és ismét, egy nagyobb projekt esetében akár jóval magasabb is lehet. Másik oldalról, ha te magad kezeled a honlapot, akkor ez ismét “ingyen” lesz, de természetesen az időd fog elmenni vele a pénzed helyett. Itt a helyes megoldás az, hogy ha már kezedben vannak a teendők, akkor kérsz árajánlatot, esetleg mérlegelve, hogy mit muszáj megcsinálni, és mi az, ami ráér.


Az indulásnak mindig megvannak a nehézségei – és költségei

Keresőoptimalizálás árak: a rendszeres költségek

Ha valóban hatékony keresőoptimalizálást szeretnél, akkor nem elég az elején rendbe tenni a honlapod, vagy megtanulni, hanem folyamatosan foglalkozni kell vele. Ez nagyon sokrétű feladat, és nem is biztos, hogy logikusan a SEO feladatok közé sorolnánk mindazt a teendőt, ami képes a honlapodnak több látogatót szerezni a keresőből.

Mert egyrészt természetesen itt vannak a konkrét és klasszikus SEO feladatok, de ide tartozik a szövegírás, a publikálás, vagy a közösségi média feladatok legalább egy része is.

Mivel ennyire összetett feladatokról van szó, ezért nagyon nehéz, sőt szinte lehetetlen a keresőoptimalizálást ma hatékonyan úgy kiadni, hogy azzal neked vállalkozóként, vagy legalábbis a cégedből valakinek ne kelljen foglalkozni. És itt most hatékony SEO alatt nem azt értem, hogy reszelgetünk egy-egy kulcsszót, és tapsolunk ha 1 helyezést előre jött, hanem hogy ahány kulcsszóra csak lehet ott leszünk a keresőben, és a befektetett energiához képest a legtöbb látogatót (majd vásárlót) vesszük ki a honlapból.

Amit biztosan nem adhatsz ki

A tartalom fejlesztése az a rész egy honlap keresőoptimalizálásában, amit egyszerűen nem adhatsz ki. Vagy legalábbis nem egy SEO szakembernek. A tartalom éppen attól lesz élő, hogy te magad írod, vagy legalábbis valaki – lehetőleg belső ember – olyan, aki egyszerre tud a vállalkozásoddal és a vevőkkel lélegezni. Ugye érzed te is, hogy egy technikai beállításokban megtévedt SEO-s képtelen lenne olyan tartalmat a honlapodra tenni, amire igazából a látogatóknak szüksége van.

És pontosan ez az a pont, ahol egyszerűen lehetetlen megmondani a költségeket, és amire a bevezetőben utaltam. Talán 0 Ft-nak gondolod a tartalomfejlesztést, ha például te magad csinálod, de a saját munkád költségét is számold ki, és vedd figyelembe! Egy munkatárs esetében az okozhatja a nehézséget a kalkuláció terén, hogy ha például egy webáruházban egész nap terméket tölt fel, akkor vajon a bérének mekkora részét számítsd a keresőoptimalizálás költségének?

Ha kiadod a SEO-t

Keresőoptimalizálás szolgáltatás árakkal nagyon sok helyen lehet találkozni, és általában a SEO-s cégek ezt a pontot, vagyis a folyamatos keresőoptimalizálást értik a szolgáltatás alatt, ehhez adják meg az árakat (naná – folyamatos munkában több pénzt el lehet kérni érte!).

Itt az árak az én tapasztalatom szerint a sárga földtől a csillagos égig mozognak, gyakorlatilag a havi pár ezer Forinttól a sokszázezer Forintig lehet ajánlatokkal találkozni, a jellemző többség valahol 30.000 és 70.000 Ft között mozog havonta.

Itt ismét az autós hasonlatot tudnám hozni, hiszen a 30.000 Ft is lehet rettentően sok, ha csak rizsát kap érte az ember eredmény helyett, de akár 70.000 Ft-ot is megérhet egy jól működő vállalkozásnak az, ha egy szakember “csak” ránéz például a kollégák által összeállított tartalomra, és segít kialakítani valamint tartani a koncepciót.

Keresőoptimalizálás árak: mennyit veszíthetsz?

Az én szememben vállalkozóként azonban a keresőoptimalizálás költségének témájában mindennél fontosabb annak a potenciális veszteségnek az összege, ami bárkit – akár téged is – sújthat, ha nem foglalkozol az online marketingnek ezzel az ágával.

Természetesen ezt nemcsak nehéz, de talán lehetetlen számszerűsíteni. Mindenesetre látom azt, hogy akik elvégzik például a SEO képzésemet, akár egy éven belül megduplázzák, megnégyszerezik, vagy akár megtízszerezik a látogatottságukat, és sokszor még a bevételüket is a keresőből. És ha ezt a részét nézzük a dolognak, akkor ez tényleg egy befektetés, hiszen állj meg most egy pillanatra, és gondolj arra az összegre, hogy mennyit adnál azért, ha valaki az idén megduplázná a forgalmadat?!

Az pedig szintén csak elméleti kérdés, de érdemes rajta elgondolkozni, hogy vajon egy technikai alapon erőltetett SEO, ahol már nagy eredmény egy-egy kulcsszóval egy-két helyezés javulás, és talán honlap szinte pár ezrelék látogatottság növekedés, vajon mennyi “veszteséget” okoz neked azzal, hogy nem a megfelelő célra, a lehető legtöbb látogatóra és bevételre koncentrálsz? Lásd erről majd a videót a cikk végén!

Hatalmas lehetőség van szinte minden területen abban, hogy a keresőből származó látogatottságod megnöveld, és ha ezt néhány év távlatában nézem, akkor azt gondolom, hogy igencsak konzervatív becsléssel élve is bármely üzletben tízmilliós nagyságrendről beszélünk. Hozzád megy ez az összeg? Vagy esetleg a konkurenciánál landol, mert néhány tízezer forinttal takarékoskodni szeretnél a keresőoptimalizálás költségeit illetően?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresooptimalizalasarak.blog.hu/api/trackback/id/tr8816223848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Keresőmarketing ügynökség, Chiptuning, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész, ielts felkészítő tanfolyam

keresőmarketing és chiptuning ielts vizsga felkészítő tanfolyam Budapesten székesfehérvári fogászat, fogorvos áruszállítás és költöztetés ausztriába

chiptuning és keresőmarketing ügynökség menedzserszűrés és foglalkozás egészégügyi vizsgálat

autóalkatrész

keresőmarketing, chiptuning Chiptuning, keresőmarketing ügynökség, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész