Keresőoptimalizálás Árak, Csomagok BP

keresőoptimalizálás

Mit csinál a PPC specialista?

2020. október 01. 18:17 - SEOattila

Mit csinál a PPC specialista?

Röviden, a PPC specialista alapfeladata a megbízó online hirdetési kampányainak megtervezése, beállítása, lebonyolítása és a kampányok eredményeinek értékelése.

Ez így viszonylag egyszerűnek hangzik, de nézzük meg részletesebben, hogy ez milyen feladatokkal jár, illetve ehhez milyen ismeretek szükségesek (a teljesség igénye nélkül):

  • A tervezési fázisban:
    • bizonyos fokú ismeretekkel kell rendelkezzen a hirdető termékének piacáról,
    • meg kell ismerje a hirdető szándékait,
    • gondolkodnia kell tudni a leendő vásárló fejével,
    • tisztában kell legyen a teljes vásárlási folyamattal,
    • az ügyféllel közösen meg kell határozni a célcsoportot,
    • ismernie kell a vásárlói útvonalat / vásárlási tölcsért,
    • meg kell győződjön a megbízó weboldalának vagy applikációjának technikai megfelelőségéről,
    • technikai szempontból is ismernie kell a vásárlási folyamat lépéseit,
    • meg kell tervezze a hirdetési kampányokat, illetve azok kapcsolódási pontjait, amelyen segítségével a potenciális vevő mindig a megfelelő üzenettel találkozik,
    • fel kell ossza a rendelkezésre álló költségkeretet a kampányok között,
    • ismernie kell a megbízó adatvédelmi rendelkezéseit.
  • A kampányok beállítása során:
    • ismernie kell a kiválasztott hirdetési rendszereket, az azokban rejlő lehetőségeket és azok korlátait,
    • ismernie kell a meghatározott célcsoportok digitális viselkedési szokásait,
    • meg kell győződjön a weboldal vagy applikáció forgalmát mérő rendszer és a hirdetési rendszer közötti megfelelő adatkapcsolatok meglétéről,
    • létre kell hozza a hirdetési céloknak és a technikai lehetőségeknek megfelelő kreatívokat (amennyiben az szükséges, akkor a grafikussal közösen),
    • be kell állítsa a kampányokat.
  • A kampányok futtatása során:
    • adatelemzés segítségével rendszeresen ellenőriznie kell a kampányok teljesítményét,
    • szükség esetén módosítsa a hirdetési kreatívokat és/vagy a kampány beállításait,
    • rendszeresen ellenőriznie kell a megbízó weboldalának vagy applikációjának technikai megfelelőségét,
    • rendszeresen ellenőriznie kell a forgalom méréshez kapcsolódó adatkapcsolat meglétét, megfelelőségét,
    • időszaki jelentéseket kell készítsen a megbízó számára.
  • A kampányok végét követően:
    • beszámolót kell készítsen a megbízó számára,
    • az ügyféllel közösen értékelnie kell a kampány teljesítményét.

Milyen képességekkel és szakértelemmel kell rendelkezzen?

Ahogy a feladatkörök felsorolásánál is látható, ez a szakma eléggé szerteágazó, főleg akkor, ha több, egymástól teljesen független piacon is dolgozik. Ezek alapján egy jó PPC specialista az alábbi képességekkel és szakértelemmel kell, hogy rendelkezzen:

  • Analitikus beállítottságú
    A PPC marketing alapja az adat, illetve az adatelemzés. A jó PPC szakember nem megérzések alapján hozza meg a döntéseit, minden esetben beszerzi a lehető legtöbb adatot és azokból vonja le következtetéseit.
  • Gazdasági beállítottságú
    Nem idegen tőle a költség/haszon elemzés.
  • Rendszerben gondolkodik
    Ahhoz, hogy a kampányok a megfelelő eredményt hozzák, a hirdetési rendszerek ismerete mellett szükséges a forgalmi mérési rendszerek, a weboldal és/vagy applikációk ismerete is.
    E mellett a PPC kampányok gyakran futnak együtt más kampányokkal (például TV vagy óriásplakát), így saját kampányait is ebben a rendszerben kell elhelyezze, kezelje.
  • Technikai ismeretekkel rendelkezik
    Szükséges a hirdetési rendszerek technikai ismerete, de e mellett szükség van a mérési rendszerek, a weboldal motorok és legalább alapvető HTML ismeretekre is.
  • Naprakész szakmai ismeretek rendelkezik
    Mivel mind a hirdetési rendszerek, mind a weboldalakhoz és az applikációkhoz kapcsolódó szabványok meglehetősen sűrűn változnak, fontos, hogy mindig ismerje a legfrissebb módszereket, szabványokat, ajánlásokat. E mellett az ügyfél piacának naprakész ismerete is fontos. Fel kell ismerje, ha az adott termék piacán hirtelen változás áll be.
  • Kreatív
    Nem csak az átadandó üzenetek és hirdetési kreatívok összeállításánál szükséges a kreativitás, a kampányok megtervezése során is előfordulhat, hogy el kell térni a hagyományos megoldásoktól.
  • Jól szervez és menedzseli időbeosztását
    Mivel önállóan, gyakran távolról és több ügyféllel is dolgozik, fontos, hogy megfelelőképpen meg tudja szervezni munkáját és be kell tudja osztania idejét.
  • Önálló, de bizonyos mértékben csapatjátékos is egyben
    Munkája nagyrészét önállóan, gyakran távmunkában végzi, ám az integrált – egyszerre több kommunikációs csatornát is tartalmazó – kampányok esetén együtt tud dolgozni a társterületek szakembereivel és természetesen az ügyféllel is.
  • Empatikus
    Meg kell, hogy értse, illetve át kell, hogy érezze mind a hirdető, mind a vevő helyzetét, azaz mindkettőnek a fejével kell tudni gondolkodnia.
  • Kíváncsi, nyitott
    Mivel rendszeresen jelennek meg újabb és újabb hirdetési módszerek és technikai megoldások, nyitottnak kell lennie ezek kipróbálására. Fontos azonban, hogy az analitikus énje időben riasszon, amennyiben ezek a módszerek nem hozzák meg az elvárt eredményeket.

Miért érdemes PPC specialistával dolgozni?

Időnként mi is megkapjuk azt a kérdést leendő megbízóinktól, hogy „Én is be tudom állítani a Google-ben vagy a Facebook-on a hirdetéseket. Akkor miért érdemes specialistával dolgozni?”.

Persze van az a szint, ahol egy vállalkozás vezetője is kezelni tudja a Google vagy Facebook hirdetéseket, ám azt gondoljuk az ő feladata inkább a vállalkozás vezetése. Ideális esetben egy vállalkozás vezetőjének nincs se ideje, se energiája arra, hogy folyamatosan figyelemmel kövesse a hirdetés vagy az analitikai rendszerek változásait, az online hirdetési piac rezzenéseit.

Egy specialista egyrészt ebben tud a megbízó segítségére lenni, másrészt a szakértő speciális tudása és látásmódja miatt a legtöbb esetben hatékonyabban tudja futtatni a hirdetési kampányokat, így az idő megtakarítás mellett pénzügyileg is többszörösen megtérül a megbízási díja.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresooptimalizalasarak.blog.hu/api/trackback/id/tr9516223870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Keresőmarketing ügynökség, Chiptuning, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész, ielts felkészítő tanfolyam

keresőmarketing és chiptuning ielts vizsga felkészítő tanfolyam Budapesten székesfehérvári fogászat, fogorvos áruszállítás és költöztetés ausztriába

chiptuning és keresőmarketing ügynökség menedzserszűrés és foglalkozás egészégügyi vizsgálat

autóalkatrész

keresőmarketing, chiptuning Chiptuning, keresőmarketing ügynökség, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész