Keresőoptimalizálás Árak, Csomagok BP

keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás árak – mennyibe kerül a SEO és miért annyiba?

2020. október 05. 14:00 - SEOattila

Keresőoptimalizálás árak – mennyibe kerül a SEO és miért annyiba?

45 SEO szakértőt és ügynökséget kérdeztünk meg, hogy mennyibe kerül náluk a keresőoptimalizálás. Weboldalak tucatjait böngésztük át, hogy kiderüljön mi aktuálisan a keresőoptimalizálás ára.

De ebben a cikkben választ kapsz arra is, milyen árazási típusok léteznek, milyen feladatra mit érdemes választani és a cikk végén azt is megmutatom, hogyan becsüld meg mennyit érdemes SEO-ra fordítanod!

SEO árazás típusai

Ma a piacon többféle SEO árazás is létezik. A leggyakoribb árazási típusok ezek:

  • havidíjas keresőoptimalizálás (30.000-250.000 Ft között)
  • projektalapú keresőoptimalizálás (feladatfüggő)
  • sikerdíjas keresőoptimalizálás (teljesítményalapú)
  • óradíjas keresőoptimalizálás (3.000-40.000 Ft között)

A keresőoptimalizálás ára nagyban függ attól, hogy milyen típusú árazási megoldást választasz. De azt is láthatod, hogy egy típuson belül is óriási a szórás. Nem véletlenül.

Természetesen a fentieken túl is rengeteg részfeladat van, ami külön árazható, például SEO Audit árak, linképítési kampányok árai és így tovább.

Ebben a cikkben azonban a fenti négyre fogunk összpontosítani. Ha nincs időd végigolvasni a cikket , íme a legfontosabb tanulságok!

  1. A havidíjas keresőoptimalizálás indulási ára átlagosan 78 420 Ft (bruttó), a prémium havidíjas csomagok átlagára 137.000 Ft.
  2. A nemzetközi piacon a keresőoptimalizálás havi átlagára 300-600.000 Ft között. Vannak ennél olcsóbb, de bőven 1 millió feletti díjcsomagok is.
  3. A havidíjas SEO ára nagyban függ annak tartalmától, jellemzően technikai beállításokat, linképítés, kulcsszókutatást és szövegírást tartalmaz leggyakrabban
  4. A projektalapú és sikerdíjas keresőoptimalizálás ára rendkívüli módon függ a megrendelőtől és annak weboldalától, így átlagár nem határozható meg.
  5. A fenti adatok elsősorban egyéni vállalkozóktól és dedikáltan keresőoptimalizálással foglalkozó kisebb cégektől származik. Az ügynökség díjak ennél lényegesen magasabbak is lehetnek.
  6. Drága-e a SEO és ha nem, akkor miért lesz az?

    Ahogy a 10. pontnál láthattuk a vásárlóerőhöz és a nemzetközi árakhoz képest a hazai keresőoptimalizálási árak inkább olcsónak tekinthetők. Nyilván kifizetni ezeket a díjakat egy KKV-nek nem könnyű. De érdemes, különösen azért, mert ezek az árak csak emelkedni fognak!

    Érdemes látni, hogy mi mozdítja felfelé az árakat

    • néhány magánkezdeményezéstől eltekintve nincs hazai SEO szakember képzés. Az összes hazai szakember, autodidakta módon, saját magától és tapasztalatai révén tanulta meg a szakmát. Ha nincs képzés akkor szakember hiány lesz, ami felfelé viszi az árakat.
    • Óradíjas keresőoptimalizálás ára

      Az óradíjas SEO költségeit a második legnagyobb hazai SEO FB csoportban mértük fel. Összesen 54 SEO szakember válaszolt a kérdésünkre, ezek közül 19-en voltak, akik nem vállalnak óradíjas megbízásokat.

      óradíjas keresőoptimalizálás ára 2019-ben

      Óradjías keresőoptimalizálás átlagos ár a hazai piacon -2019 nyár

      Azoknak a szakembereknek, akik vállalnak óradíjas keresőoptimalizálást 54%-uk 5-10 ezer Ft közötti óradíjért dolgoznak, 31%-uk pedig 10-20 ezer forint közötti áron.

      A hazai SEO szakemberek döntő része tehát ebben az ártartományban érhető el, de kis számban (9%) van olcsóbb, és drágább szakember is (3%) szakember is.

      Az óradíjas SEO szolgáltatást leggyakrabban eseti problémák megoldására, vagy SEO tanácsadás keretében veszik igénybe az ügyfelek. Az árazás függ attól is, hogy személyes tanácsadást igényel az ügyfél, vagy elegendő az online kapcsolattartás.

      Érdemes lehet az adatokat összehasonlítani az ahrefs.com nemzetközi felmérésével, megjegyezve, hogy itt indiai és latin-amerikai adatok is vannak, így a kép elég vegyes.

    • Mikor érdemes óradíjas SEO szolgáltatást választanod?

      Elsősorban akkor, ha:

      • pár órás konzultációra van szükséged,
      • házon belül oldjátok meg a keresőoptimalizálást, de havonta szükséged van pár órára, hogy a speciális kérdéseidet, vagy felmerült problémákat egy SEO szakértővel egyeztesd
      • vagy ha egy konkrét, akut SEO problémára, például indexelési probléma megoldására keresel szakembert

      Jellemzően a fenti feladatoknál éri meg ezt az árazási modellt választanod.

    • Havidíjas keresőoptimalizálás árak

      A havidíjas keresőoptimalizálás átlagos hazai költségét az itthoni SEO szolgáltatók weboldalának átnézése alapján gyűjtöttük össze. Több mint 50 weboldalt néztünk át, és 21 esetben találtunk konkrét havidíjas szolgáltatást ár megjelöléssel.

      A havidíjas keresőoptimalizálás induló átlagára 78 420 Ft. ez úgy értelmezendő, hogy a legtöbb SEO cég több havidíjas csomagot is ajánl és ez a legalacsonyabb csomag átlagára. Az általunk talált legolcsóbb ajánlat 30 ezer Ft volt, de tipikus a 60-75 ezres, valamint a 90-110 ezer forintos induló csomag is.

    • Azt meg kell jegyezni, hogy az árazásnál nem egyértelmű minden esetben, hogy bruttó vagy nettó árakról beszélünk, így az összesítésben van némi pontatlanság.

      Vannak olyan szolgáltatók, ahol az alapcsomag mellet léteznek prémium csomagok is. Ezek azt jelentik, hogy a havidíjas SEO tevékenység több elemet (több feladatot, vagy nagyobb mennyiségben) tartalmaz.

      A prémium havidíjas SEO csomagok átlagára 137 ezer forint körül alakult. Megjegyzem, hogy vannak 250 ezres csomagok is, de tudomásom van 450 ezres havi SEO csomagról is.

      Ismét hangsúlyozom, hogy ezek az árak azokról a weboldalakról származnak, ahol van ár kiírva. A nagyobb ügynökségek jellemzően nem tesznek ki árakat, és ők jellemzően drágábban dolgoznak. A fentiek inkább a kisebb cégek, szabadúszó szakértők díjai.

    • Mikor érdemes havidíjas SEO szolgáltatást választanod?

      Alapvetően akkor, ha a teljes SEO tevékenységet szeretné kiszervezni. A linképítéstől a technikai beállításokon át a kulcsszókutatásig és akár a szövegírásig.

      Az, hogy mikor éri meg a csomag neked nagyban függ attól, hogy milyen tevékenységeket tartalmaz és adott esetben az adott feladatot milyen mélységben látnak el. Nem mindegy pl. a kulcsszókutatás mélysége, vagy a szövegírás karakterszáma, ahogy az épített linkek milyensége sem.

      A megrendelő esetében itt érdemes minél pontosabban körülhatárolni, hogy az adott árért milyen feladatokat és milyen mélységben lát el a SEO szakértő.

      Projekt alapú SEO árazás

      A projekt alapú keresőoptimalizálás árazása nagyon nehezen meghatározható, hiszen nagyon sokféle feladatot takarhat.

      Milyen feladatok tartozhatnak ide:

      • SEO Audit készítése
      • linképítési kampányok
      • weboldal migráció SEO kontrollja
      • akut indexelési probléma elhárítása
      • kulcsszókutatás

      A feladatokat lehetne sorolni. A korábbiaktól eltérően itt a feladat nagyon jól meghatározható és körülhatárolható, éppen ezért az árazás is egyértelmű lehet.

      Az, hogy egy konkrét feladatot ki mennyiért vállal az szintén erősen szórhat. A piacon egy kulcsszókutatás ára a 25-100.000 Ft között mozog, és az elvégzett munka mélysége alapján ez a különbség teljesen indokolt lehet. A feladat elvégezhető pár óra alatt, de igénybe vehető akár több szoftver is, aminek a havidíja 50-100 ezer Ft is lehet.

      SEO Audit esetén szintén található a piacon akár ingyenes SEO Audit is, de 50-250 ezres ajánlatok is. Itt szintén előzetesen érdemes a konkrét mögöttes tartalmat.

      A linképítési árak pedig egy teljesen különálló terület, hiszen beszélhetünk PR cikkes linkárakról, de akár napi több tízezres látogatottságú oldalról is, ahol egyetlen link ára is 50-100 ezer forint is lehet.

      Ezen a területen tehát nem lehet egységárakról beszélni, ugyanakkor mielőtt egy szolgáltatást igénybe veszünk tájékozódjunk annak tartalmáról!

      Például SEO audit esetén, hogy manuálisan, vagy automatikusan készül-e, milyen fejezetekkel, mekkora terjedelemben, milyen szoftvereket használnak az elemzés során, stb.

      Sikerdíjas keresőoptimalizálás ára

      A sikerdíjas keresőoptimalizálás egy sötét ló, hiszen mind árát, mint eredményességét tekintve rengeteg kérdőjel veszi körül.

      Látszólag a weboldaltulajdonos jár jól, hiszen csak akkor fizet, ha vannak eredmények. De nagyon nem mindegy, hogy milyen kulcsszavak helyezésére vonatkozik a sikerdíj, vagy megfordítva: milyen kulcsszavakra jön a látogató.

      Ebben pedig nagyon könnyen átverhető az oldaltulajdonos. Természetesen vannak a piacon korrekt sikerdíjas konstrukciók is, de annak érdekében, hogy mind a két fél elégedett legyen a végeredménnyel, nagyon pontosan kell rögzíteni a feltételeket.

      Az árazás jellemzően a kulcsszó mennyiség és nehézség függvénye. Minél nehezebb a kulcsszó, és minél magasabb a havi keresési mennyiség annál drágább lesz a sikerdíj. Gyakran az árazást az Adwords átkattintási áraihoz viszonyítják a szerződésekben.

      A sikerdíjas konstrukció akkor lehet eredményes, ha nem egyetlen, de jó esetben minimum több tucat kulcsszót tartalmaz, de legfeljebb 1-3 szavas és brand nélküli kulcsszavak szerepelnek benne és hosszú időtávra szól.

      De hangsúlyozom, hogy ez a látszólag kockázatmentes megoldás közel sem biztos, hogy üzletileg jobb mint a több SEO árazási megoldás.

      SEO eredményességének mérése

      A legtöbb weboldal tulajdonos azt szeretné, ha a SEO szakértő egy konkrét összeget és egy konkrét eredményt ígérne, de ez nem ilyen egyszerű sajnos.

      A SEO eredményessége rengeteg tényezőtől függ. Hogy csak párat említsek:

      • a konkurencia online marketingjétől
      • a Google algoritmus változásaitól
      • az ügyfél által elvégzett munka minőségétől

      A SEO eredményessége függ a szövegírói munka minőségétől, az ügyfél online marketingjének egyéb elemeitől, a weblap programozójának munkájától, de még a cég ügyfélkezelésétől is. Ezért is szinte lehetetlen fix árakat és eredményeket ígérni.

      Ugyanakkor érdemes gondolkodni. Ha sikerül a weboldal organikus forgalmát 25%-kal megnövelni egy év alatt, az ideális esetben 25%-kal több megrendelőt hoz, ami X mennyiségű profitot eredményez. Ez a növekedés jó esetben nem csak az adott évben, hanem a jövő évben, esetleg később is jelentkezik.

      Nézzünk egy konkrét példát!

      Weboldalam napi 300 organikus látogatót hoz. Innen havi 1 millió Ft bevétel származik, aminek a profitja 200 ezer forint.

      Nézzünk 3 forgatókönyvet:

      1. A SEO szakember 100%-kal növeli az organikus forgalmat, a konverzió némileg gyengébb, de ott is 80%-os a növekedés. Ez plusz 800 ezer Ft bevétel, havi 160 ezer Ft plusz profit.
      2. A SEO szakember 50%-kal növeli az organikus forgalmat, a konverzió jelentősen gyengébb, de ott 25%-os a növekedés. Ez plusz 250 ezer Ft bevétel, havi 50 ezer Ft plusz profitot jelent.
      3. Az organikus forgalomnövekedés 10%, de ez kitart a következő évre is. A konverzió szinten maradt, itt is 10%-os a növekedés. Ez havi 100.000 Ft plusz bevétel és 20 ezer Ft extra profit.
        Tételezzük fel, hogy a SEO szakemberrel egy éves szerződést kötünk, de az eredmények a rákövetkező évben is szinten maradnak. Ez esetben két évre vetítve: 24 hónap x 20 ezer forint: 480.000 Ft haszon keletkezik. Ez esetben akkor döntöttünk üzletileg jól, ha a SEO szakember díja 40 ezer Ft/hó alatt maradt.

      Ha tisztában vagyunk ezzel az extra profittal, amit a SEO eredmények hozhatnak, akkor jobban be tudjuk határolni azt is, hogy mekkora az az összeg, amit érdemes belefektetni a keresőoptimalizálásba.  A fenti számítás nagyon egyszerű, de talán segít a tervezésben.

      Tervezés Adwords-sel

      Egy másik lehetséges számítás mód, ha megnézed, hogy ugyanannyi látogató bevonzása Adword-sel mennyibe kerülne.
      Például a keresőoptimalizálással kapcsolatos kulcsszavak átlagos átkattintási ára 300 Ft az Adwords-ben.
      A fenti utolsó példánál maradva. Ha a SEO szakember napi átlagban plusz 30 látogatót tud hozni számomra, akkor ez Adwordsben két évre vetítve 6.570.000 ezer forintba kerülne, míg az ebből származó bevétel 2.400.000 Ft lenne.

      Tehát Adwords-sel ilyen haszonkulcs mellett bőven veszteséges lenne a hirdetés, ugyanakkor a SEO eredményekkel még egy rossz forgatókönyv esetén is lehet nyereséges a befektetés.

      Záró gondolat

      A keresőoptimalizálás ára akkor térül meg ha több bevételt hoz, mint amennyi a kiadás. Tervezz meg több forgatókönyvet, kalkulálj a hosszú távú hatásokkal, becsüld meg, hogy ugyanannak a forgalomnak a más csatornán történő elérése mennyibe kerülne, és könnyebb lesz kiszámolnod mennyi tudsz keresőoptimalizálásra áldozni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresooptimalizalasarak.blog.hu/api/trackback/id/tr9416228024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Keresőmarketing ügynökség, Chiptuning, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész, ielts felkészítő tanfolyam

keresőmarketing és chiptuning ielts vizsga felkészítő tanfolyam Budapesten székesfehérvári fogászat, fogorvos áruszállítás és költöztetés ausztriába

chiptuning és keresőmarketing ügynökség menedzserszűrés és foglalkozás egészégügyi vizsgálat

autóalkatrész

keresőmarketing, chiptuning Chiptuning, keresőmarketing ügynökség, áruszállítás Ausztiába, magán fogorvos Székesfehérvár, autóalkatrész