Mitől függ a keresőoptimalizálás ár?
Az alábbiakban részletesen megtudhatod, mitől függ a keresőoptimalizálás ára, és hogyan tarthatók alacsonyan a SEO optimalizálás árak. Az itt leírt módszereket az elmúlt években számos piaci területen teszteltük, és a cégek 87 százalékánál jelentős előre lépés történt a találati listán, nőtt a forgalom és a bevétel. Kipróbált módszerek SEO szakembertől.
Tisztázzunk valamit már az elején:
A keresőoptimalizálásnak nem egyszer megfizetendő ára van!
A keresőoptimalizálásért az elindításától kezdve folyamatosan fizetni kell!
A vevőszerzésnek ára van, amit hónapról hónapra meg kell fizetned! Vagy hirdetésért fizetsz, vagy keresőoptimalizálásért. Ha nem fizetsz, nem lesznek vevők. Ez ilyen egyszerű.
A keresőoptimalizálást addig érdemes végezni, amíg minden neked fontos kulcsszóval az organikus találati lista első helyére kerültél.
Ez a tapasztalataim szerint nem érhető el.
A versenytársaid is optimalizálnak. Ha tehát abbahagyod honlapod optimalizálását, visszaesel az organikus találati listán.
Pontos árakat mondani pedig látatlanban egyetlen SEO szakértő sem fog tudni mondani neked.
Ugyanis minden piaci szegmens más.
Van ahol erősebb a konkurenciaharc, van ahol gyengébb. Van ahol nagyobb a kereslet, van ahol szűkösebb. Nem mindegy, hogy terméket árulsz vagy szolgáltatást végzel.
Emiatt az árak megállapításához is piackutatásra, és tervezésre van szükség.
1. SEO tervezés (kulcsszó kutatás, menürendszer kialakítása)
Egy új weboldal vagy webáruház esetén rengeteg eldöntendő kérdés és feladat van. Ezek általában a következők:
- Milyen menüpontokat hozz létre?
- Milyen termékkategóriák legyenek?
- Hogyan nevezd el a termékeidet?
- Milyenek legyenek a termékleírások?
- Legyen-e blog a weboldalon belül, illetve abban milyen témákról írj?
- Stb.
Ezeket a legtöbb cégvezető szereti saját maga eldönteni arra hivatkozva, hogy:
„Én ismerem legjobban a saját vállalkozásom.”
A saját szakmádban biztosan nagyon jó vagy, viszont tapasztalataim szerint a cégvezetők
- sokszor egyáltalán nem ismerik a célcsoportjukat (a vevők igényeit),
- nem tudnak eredményesen kommunikálni irányukba.
A marketing kommunikáció, vagyis hogy mit és hogyan mondasz a szolgáltatásaidról és termékeidről nem a szakmád része!
Ezt külön kell megtanulnod.
A legfontosabb, hogy ne saját ötleteid alapján dönts, hanem vedd figyelembe, mit akarnak a vevőid!
A kulcsszó kutatás mutatja meg, hogy Magyarországon az emberek pontosan milyen kifejezésekkel és hányan keresnek egy adott terméket. A kulcsszó kutatás által feltárt kifejezéseket érdemes használnod a webáruházad menüiben, a kategóriák és a termékek neveiben, a termékek leírásaiban, stb. Ezt a folyamatot érdemes alaposan megtervezni. A kulcsszó kutatás és tervezés ideális esetben már a webáruház elkészítése előtt megtörténik, de meglévő webáruházak forgalmát is jelentős mértékben fokozhatja.
Keresőoptimalizált szövegírás (minőségi tartalom) a webáruházba
Webáruházak esetén is nagy jelentősége van a szövegírásnak.
Nagyon fontos, hogy azon felül, hogy a kulcsszavakat elhelyezed a termékek, a termékkategóriák és a menüpontok neveiben, érdemes kategória leírásokat is készíteni.
Miért fontosak a kategória leírások?
A kategória leírások azok a szövegek, amelyek egy-egy termékkategória oldalára kerülnek a webáruházba. Gyakran találkozom olyan problémával, hogy webáruházban általános kulcsszavakra nem a kategória, hanem egy-egy termék jelenik meg.
Például egy szerszám webáruházban az „elektromos fűnyíró” kulcsszóra nem az elektromos fűnyíró kategória jelenik meg, hanem egy konkrét termék. Ezzel az a gond, hogy a termék oldalát nem érdemes linkelni, hiszen a termék egy idő után „kifut” nem szerezhető be a gyártótól vagy forgalmazótól. Az új termék pedig másik oldalon fog bejönni.
A fenti probléma általában akkor fordul elő, ha egy terméknek részletes leírása van, a kategóriában viszont semmi szöveg nincs, ezért a Google nem értékeli azt.
Lényeges, hogy sem a kategória, sem a termék leírásokat nem szabad másolni más webáruházakból vagy a forgalmazó oldaláról, mert ezt a Google bünteti. Az sem szerencsés, ha a webáruházon belül ismétlődnek termékleírások. Ha ez több tucat termék esetén előfordul, azt is megbünteti a Google.
A termék és kategória leírásokat Te is megírhatod, ha van ebben valamennyi gyakorlatod, és van időd rá. A szövegíráshoz tudok segítséget, irányelveket adni, így neked pénzedbe nem, csak idődbe és munkádba kerül.