Keresőoptimalizálás Árak, Csomagok BP

keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás alapfogalmai

2022. július 12. 09:30 - SEOattila

A keresőoptimalizálás alapfogalmai

 

Kezdjük tágabb fogalmakkal. Először is van a marketing. Ennek ágazata az internetes vagy online marketing. Ezen belül helyezkedik el a keresőmarketing - ez utóbbi olyan speciális internetes tevékenységeknek, metódusoknak, eljárásoknak a gyűjtőfogalma, amelyeknek közös jellemzője, hogy céljuk és eszközük egyaránt a keresőtalálatok befolyásolása és felhasználása üzleti marketing célokra.

Tovább lépve: a keresőmarketing legfőbb összetevői:

a klasszikus keresőoptimalizálás
a fizetett keresési találatok (Google Ads), listák alkalmazása
a linkmarketing (ezen belül a lincsere, linkvásárlás)
a reklám és hirdetés; a PR-cikkek; a SEO szövegírás
közösségi oldalak felhasználása, szociális marketing
egyéb hasonló célú online tevékenységek, blogolás, kommentelés, fórumozás
A felsorolásban elsőként említett keresőoptimizálás elsődleges célja az, hogy egy adott honlapot minél jobb helyezéshez juttasson a normál találatok közt a kérdéses website tulajdonosa és/vagy üzemeltetője, gondozója részéről fontosnak tartott keresési fejezésekkel (cégnév, terméknév, szolgáltatás megnevezése). A szakmában normál (vagy organikus) találatoknak azokat a keresők által kilistázott találatokat nevezzük, amelyek nem fizetett AdWords hirdetésként jelennek a kulcsszavas találati oldalakon.

A klasszikus keresőoptimalizálás tehát abban különbözik a keresőmarketingtől, hogy nem foglalkozik olyan találati helyezésekkel, amelyeket fizetéssel, üzleti fogásokkal, hirdetéssel, PR-munkával, közösségi marketinggel lehet befolyásolni, hanem kizárólag azokra a találatokra koncentrál, amelyek a keresőmotorok belső logikája alapján kapnak kedvező rangsorolást a találati oldalakon.

Ugyanakkor, ha a fenti tevékenységek a szövegekben közzétett kulcsavas linkek révén fejtik ki hejezésjavító hatásukat, akkor a SEO és a SEM határán mozognak.

A keresőoptimalizáló eljárások két fő iránya a fentebb is említett belső és a külső SEO-tevékenység: az előbbi keretében a konkrét website tartalma, szerkezete és technikai háttere képezi a munka tárgyát: a cél az, hogy az oldal tartalmát optimalizáljuk, azaz minél alkalmasabbá, megfelelőbbé, kompetenssé tegyük arra a feladatra, hogy adott keresésekre előresoroljon a találati rangsorban és jó helyezést érhessen el; ezzel szemben a másik munkafázisban külső erőforrásokat (más online entitásokat) igénybe véve érünk el, építünk fel a kiválasztott weboldal számára minél hatékonyabb internetes hivatkozási támogatottságot. Ez elősegíti a találati pozíciók javulását és megtartását hosszú távon.

A belső SEO-eljárások összességét általában honlap optimalizálás néven ismerjük, a külsőkét pedig - kissé leegyszerűsítve - linképítésnek nevezzük. (itt jegyezzük meg, hogy a felhasználói körökben ezek a fogalmak gyakran egymás szinonimájaként szerepelnek, sőt gyakran a keresőmarketinggel is keveredik).

Mit jelentenek a SEO főbb fogalmai? Szómagyarázat
keresőmarketing (angolul Search Engine Marketing, SEM) - az online marketing azon része, amely főleg egy honlapnak a kersőtalálatokban való láthatóságát, jó szereplését és ezzel üzleti célozza
keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO) - weboldal kulcsszavas normál (organikus) pozíciójának javítása a rangsorolt keresőlistákon
honlap optimalizálás - általános értelemben a klasszikus keresőoptimalizálás szinonimájaként használják; szűkebb értelemben a honlaptartalom és honlapszerkezet fejlesztését, keresőbaráttá tételét jelenti, azaz a SEO-munkának azt a részét, amely közvetlenül a webszájtra vonatkozik;
linképítés - a SEO-tevékenység másik fázisa, amelynek alapja a külső támogatást biztosító linkhálózat építése
tartalommarketing - a SEM-szakemberek a létrehozott és publikált új tartalmak révén végzett linképítést értik a contect marketing fogalma alatt.
Google első oldalra, helyre kerülés - minden webész és honlapár álma
A fentiek alapján is látszik, fontos tudni, hogy nem mindig vonható meg az éles határ a klasszikus értelemben vett SEO és a tipikus marketingeljárások között. A honlaptartalom eredményes optimalizálása területén például nagy szerepe lehet a marketingszövegek kreatív írásának és elhelyezésének (a keresőszempontok alapján jól megírt szöveg kiváló webtartalmat biztosíthat az oldal számára és elősegítheti internetes előmenetelét), de említhetjük azt is, hogy a linképítésben igen eredményesen alkalmazható például a nyomtatott sajtóból öröklött, de új funkciót kapott PR-cikkek elhelyezése magas olvasottságú és linkerejű weboldalakon, hírportálokon, blogokban. Ugyanígy említhetjük a közösségi oldalak felhasználását: bár a közösségépítés kifejezetten marketing munka, ugyanakkor értékelhető szerepe lehet a kulcsszavas keresőtalálati helyezések javításában is azon a réven, hogy a Google-algoritmusok nyilvántartják a szociális webhálózatok visszacsatolásait is..

Szószedet: seo, keresőmarketing, honlapoptimalizálás, találati helyezés javítása, organikus találatok, weboldal optimalizálás, tartalomoptimalizáció, linkprofil építés.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresooptimalizalasarak.blog.hu/api/trackback/id/tr2517881027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása